Przedszkole Samorządowe nr 1
im. Jana Brzechwy w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 3

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 1 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 1 =

Grupa dzieci 5 - letnich "Jeżyki" ciocie: Karolina i Justyna

Drodzy Rodzice !
Składki (składka grupowa, filharmonie i teatrzyki) zostaną rozliczone na pierwszym zebraniu w nowym roku szkolnym.

 

Życzymy Wam wesołych, słonecznych i bezpiecznych wakacji,
miłego wypoczynku i uśmiechu na co dzień
oraz szczęśliwego powrotu do przedszkola :)

Ciocia Justyna i ciocia Karolina​




22 czerwca 2020
Witam Was dzieciaki i zachęcam do rozmyślań na temat nadchodzących wakacji i tego jak chcielibyście je spędzić, bo możliwości jest wiele…Przypomnimy sobie gdzie można wyjechać na wakacje lub jak spędzić miło i bezpiecznie czas w mieście, w którym mieszkacie pozostając po prostu w domu. Ważny jest dobry nastrój, wasze pomysły i chęć działania! Dziękuję Wam i Waszym Rodzicom za cierpliwość i wytrwałość i życzę zdrowych, bezpiecznych i udanych wakacji! Jestem pełna nadziei, że we wrześniu spotkamy się wszyscy dlatego mówię do dzieci i rodziców:
Do zobaczenia! Serdecznie pozdrawiam - ciocia Karolina.

Zadanie 1.
,,Wyprawa w góry” – zabawa ruchowa. Poproś mamę, brata i wspólnie rozłóżcie w pokoju przeszkody (poduszki, pufę, pluszaka itp.) Następnie spróbuj poruszać się według instrukcji słownej i przejdź z przysłoniętymi oczami (apaszką) przez slalom rozłożonych przedmiotów tak, by je ominąć. W kolejnym przejściu należy zmienić położenie przedmiotów.
Ćwiczymy rękę: pokoloruj obrazek według kodu oraz narysuj obrazki po śladzie i pokoloruj je – wykonanie karty pracy 36 a, b.

Zadanie 2.
Zabawa pamięciowa: dokończ zdanie, wymieniając przedmioty, które należy zabrać ze sobą ,,Wyjeżdżam nad morze i pakuję….”, ,,Wyjeżdżam w góry i pakuję”, ,,Wyjeżdżam nad jezioro i pakuję…”, ,,Wyjeżdżam do lasu i pakuję…”
Pomóżcie turyście odnaleźć rzeczy, które pogubiły się z jego plecaka, następnie narysuj przedmioty, które twoim zdaniem są niezbędne na wycieczce w górach – karty pracy 37 a, b.

Zadanie 3.
,,Górskie szczyty” – zabawa plastyczna. Narysuj na dużym kartonie kontur gór i wypełnij farbami plakatowymi.
,,Luneta” – zabawa w naśladowanie. Pobaw się z mamą: zwińcie kartkę w lunetę i kończcie na zmianę zdanie wypowiadając to co powiedział poprzednik np. Jestem na szczycie gór, widzę owce na polanie…i dokładając swoją wypowiedź np. i turystę z czerwonym plecakiem.

Zadanie 4.
,,Wakacyjna wycieczka” – czarodziejski plecak. Rozpoznawanie po dotyku przedmiotów wcześniej spakowanych przez rodzica do torby/plecaka np.: woda, mapa, lornetka, płaszcz przeciwdeszczowy, telefon, kompas, batonik, plaster itd.
,,Skarby znad morza” – zabawa w skojarzenia. Podaj i wykonaj rysunki przedmiotów, które kojarzą Ci się z morzem: bursztyn, muszla, latarnia morska, statek, plaża, widokówka, okulary słoneczne, krem z filtrem itd.

Zadanie 5.
Wysłuchaj piosenki pt.: ,,Kropelka złotych marzeń” i spróbuj wykonać ruchy czynności i zjawisk wywołanych w piosence.
link piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=wyPKwV6JJk0
Powiedz co można zauważyć na plaży, a co pod wodą. Narysuj swoje pomysły w odpowiednich miejscach na obrazku. Następnie ponumeruj w każdy szeregu muszelki od najmniejszej do największej – karta pracy 38a.
Ćwiczenie spostrzegania; znajdź i otocz pętlą wymienione osoby i rzeczy – karta pracy 38b.

Zadanie 6.
Praca plastyczna: ,,Morze i plaża”. Malowanie na dużym kartonie morza i plaży. Moczenie stóp w brązowej farbie i odciskanie ich na plaży na rysunku.
,,Pirackie miny”- zabawa ruchowa. Spróbuj pokazywać różne miny i mówić w jakiej sytuacji pirat mógł tak się czuć, zachowywać np. Pirat jest uśmiechnięty i zadowolony, bo znalazł skarb. Pirat jest zły, bo jest głodny. Pirat jest zaskoczony, bo wyspa okazała się bezludną. Itd.

Zadanie 7.
Wysłuchaj wiersza pt.: ,,Lato” Z. Szczepaniaka przeczytanego przez rodzica. Następnie odpowiedz na pytania: ,,W co bawiły się dzieci z wiersz?, A w co ty bawisz się latem? Jakie przedmioty do zabawy kojarzą ci się z latem?
„Lato”
No dzieciarnia - co wy na to?
Już od jutra mamy lato!
Ta wspaniała, ciepła pora
Trwa od rana do wieczora
Przez co najmniej dwa miesiące,
Gdy najmocniej grzeje słońce.

W tym to czasie, o tej porze
Każdy bawi się jak może.
Z bratem, z siostrą, z kolegami.
Samotnicy wolą sami.
Malcy jeżdżą na rowerkach,
Trwa zabawa w piłkę, w berka.
Warczą wściekle motorynki.
Kto tak piszczy? To dziewczynki...
Przechwalają się chłopaki:
- Co tam guzy i siniaki!
Na trzepaku - gimnastyka.
Pół podwórka kozły fika,
A wódz Indian właśnie każe
Schwytać jakieś blade twarze
I przywiązać je do pala,
Choć współczucie nie pozwala...
Ktoś gdzieś chlipie:
- Ja się boję...
W odsiecz idą mu kowboje.
Inni znów za piłką gonią
(szyby już ze strachu dzwonią),
Komuś w biegu spadły buty
(nic nie szkodzi - to nie luty),
Ktoś gdzieś zginął, choć nie igła,
Lecą w górę bańki z mydła...
W piaskownicy góra piasku.
Dookoła pełno wrzasku.
- Hurra! Nie ma jak wakacje!
Głośno krzyczy (i ma rację):
Bolek z Kaziem, Włodek z Jackiem,
Andrzej z Rysiem, Wicek z Wackiem,
Mania z Halą, Wanda z Martą,
Gosia z Basią - no bo warto
Wykorzystać każdą chwilę,
Aby się zabawić mile,
Aby nie iść do przedszkola,
Aby strzelić wreszcie gola,
Aby w nosie mieć klasówki,
Dwójki, piątki, wywiadówki...
Można wreszcie się nie śpieszyć,
Można się z wszystkiego cieszyć
Do momentu... gdy z balkonu
Tato krzyknie: "MARSZ DO DOMU!"

W domu nas do wanny wsadzą,
Doszorują i wygładzą.
Potem każą siąść za stołem
i napychać brzuch z mozołem.

A gdy wreszcie wszystko zjemy,
Wykrztusimy: "Dziękujemy..."
Wówczas mama - dobra wróżka -
Zaprowadzi nas do łóżka.
Na dobranoc zaś koniecznie
Powie: "JUTRO BAW SIĘ GRZECZNIE..."

Zadanie 8.
Uzupełnij rymy i umieść nalepki w odpowiednich miejscach. Następnie powiedz, ile przedmiotów jest na rysunku. Narysuj w ramce odpowiednią liczbę kropek lub napisz cyfrę. Odszukaj i narysuj po śladzie rower karta pracy 39a.
,,Pirat z talerzyka” – praca plastyczna. Namaluj na papierowym talerzyku chustę pirata czerwoną farbą, następnie doklej z boku jej koniec z czerwonej wstążki. Dorysuj oczy, nos i buzię.

Zadanie 9.
,,Droga do skarbu” – narysuj instrukcję, jak dojść do skarbu; pokoloruj kratki na dole strony odpowiednimi kolorami – karta pracy 39b.
,,Letnie stroje” – wycinanie nożyczkami z kolorowych czasopism wyszukanych letnich części garderoby i komponowanie, naklejanie własnych zestawów na kartonie.

Zadanie 10.
Wysłuchaj wiersz pt.: ,,Kolorowy pociąg” D. Gellner i spróbuj zapamiętać, kto jechał pociągiem.
,,Mój pociąg” – wytnij z kolorowego papieru 6 wagoników w kształcie prostokątów. Ułóż i ponumeruj od 1 do 6. Narysuj w każdym wagonie elementy przedstawione w wierszu. Utrwalenie liczb porządkowych (w pierwszym, w drugim itd..)


„Kolorowy pociąg”
Wycinam z papieru kolorowy pociąg.
Kolorowe koła po szynach turkoczą.
W niebieskim wagonie niebo rozgwieżdżone,
w żółtym – słońce z uśmiechem złocistym.
W czerwonym – kilka maków,
w białym – puszysty obłok,
w zielonym – wilgotne listki.
A w ostatnim – największym –
Bukiet spełnionych marzeń.

Zadanie 11.
Zaznacz krzyżykiem na liście, co zamierzasz robić w wakacje. W ramkach na dole strony dorysuj, jakie jeszcze masz plany. Narysuj , gdzie spędzisz wakacje – karta pracy 40 a,b.
,,Globus” – jeśli masz globus to pooglądaj państwa i kontynenty. Spróbuj przeczytać wybrane nazwy.
Spróbuj zastanowić się i wskazać kierunek wyjazdu na zagraniczną wycieczkę.

Zadanie 12.
,,Bezpieczne wakacje” – wysłuchaj zdań przeczytanych przez rodzica i podnieś prawą rękę, gdy przedstawiają PRAWDĘ, a lewą rękę, kiedy przedstawiają FAŁSZ.
- Na plaży można palić ognisko.
- Gdy świeci słońce, należy smarować się kremem do opalania.
- Biała flaga oznacza, że można się kąpać.
- Można chodzić po wydmach.
- Można spacerować po górach w klapkach.
- Na plaży nie można śmiecić.
- Podczas jazdy na rowerze trzeba mieć kask.
- Można wchodzić do wody na niestrzeżonej plaży.

Zadanie 13.
Poćwicz jazdę na rowerze lub hulajnodze oczywiście na dworze i w bezpiecznym miejscu.
Pospaceruj i pójdź z rodzicami na lody.
Porzucaj piłką do celu, biegnij przed siebie na świeżym powietrzu, rysuj kredą po chodniku, poskacz na skakance.

Zadanie 14.
Przebywając w różnych miejscach na wakacjach spotkasz na pewno różne znaki ostrzegające, informujące lub zakazujące. Pamiętaj o konieczności ich przestrzegania.
,,Bezpieczne wakacje” – spróbuj odczytać symbole i wytłumacz ich znaczenie. (załącznik)



18 czerwca 2020
Witam tu ciocia Karola zapraszam serdecznie wszystkie dzieci do wspólnej zabawy i nauki. Nadchodzi kolorowe, pachnące i ciepłe lato uwielbiane przez wszystkie dzieci i dorosłych!

Zadanie 1.
Po czym poznajemy, że nadeszło lato? Z czym kojarzy Ci się lato? Pobaw się rzucając piłkę do mamy, brata i na zmianę kończcie zdanie: Lato kojarzy mi się…
Zadanie 2.
Wysłuchaj wiersza pt.: ,,Tato czy już lato?” B. Szelągowskiej, następnie spróbuj na kartonie narysować jak najwięcej zapamiętanych z wiersza obiektów, przedmiotów kojarzonych z latem. Może dorysujesz coś, co Tobie kojarzy się z latem, a czego nie usłyszałeś w wierszu?
„Tato, czy już lato?”
Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę!
Powiedz, tato, po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i róż,
I... już!

Zadanie 3.
Wysłuchaj piosenki, powiedz o czym opowiada treść? Jak Ty chciałbyś spędzić czas wolny z tatą?
link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

Zadanie 4.
Powtórz z pomocą rodzica miesiące roku kalendarzowego i spróbujcie ustalić, w jakim miesiącu rozpoczyna się lato (czerwiec). Napisz drukowanymi literami słowo CZERWIEC. Podziel go na sylaby (czer-wiec) i głoski (cz-e-r-w-i-e-c).

Zadanie 5.
Wysłuchaj wiersza pt.: ,,Burza” J. Paciorka, następnie odpowiedz na pytania: O jakim zjawisku atmosferycznym była mowa w wierszu? Co zrobiła Pani Burza? Jakie inne zjawiska jej towarzyszyły? Co się stało, gdy się zmęczyła? Kto przepędził burzę? Co można zobaczyć w słoneczny dzień po burzy na niebie?

„Burza”
Szła przez pola, Pani burza,
-Co tak panią dzisiaj wkurza ?
-Skąd u Pani tyle złości ?
-Musi Pani mieć przykrości ?
Burza błyska, grzmi i wieje,
Straszy wszystkich – świat zaleję,
Powywracam, wszystkie drzewa,
Kto się boi – niechaj zwiewa,
Niebo całe pociemniało,
Z wichrem wszystko oszalało,
Drzewa nisko się kłaniają,
Panią burzę przepraszają,
-Niechże Pani już przestanie!!
Robić wszystkim wielkie lanie,
Burza mruczy marszczy czoło,
Oj nie będzie dziś wesoło,
Niech się kryje kto gdzie może,
Bo tu będzie zaraz morze,
Leje, wyje, gromy ciska,
Siódme poty z chmur wyciska,
Aż się wreszcie tak zmęczyła,
Że się stała całkiem miła,
Cicho mruczy zawstydzona,
To jest burza ? – to nie ona,
Cicho wiszą chmury z nieba,
Będzie słońce – nam zaśpiewa,
Rozweseli Panią burzę,
Burza ze słońcem w jednym chórze ?
Z tego śpiewu tęcza wisi,
Ależ Pani nam kaprysi !!
Ale koniec – szkoda czasu,
Słońce świeci – chodź do lasu.
,,TĘCZA” – pokoloruj zgodnie z kodem – karta pracy 33a, książka 4.

Zadanie 6.
Jak myślisz, kiedy idzie burz to jak należy się zachować? Gdzie można się schronić? (w samochodzie, w sklepie) Czego nie można robić? (wchodzić do wody, jechać na rowerze, chować się pod drzewo), Jak w czasie burzy zachować się w domu? (wyłączyć wszystkie urządzenia elektryczne, bo uderzenie pioruna może wówczas spowodować porażenie; pozamykać okna, nie stać na balkonie przy metalowych obręczach)
Skreśl obrazki przedstawiające niewłaściwe zachowanie w czasie burzy – wykonanie karty pracy 33b.

Zadanie 7.
Zabawa matematyczna – rzuć kostkę i narysuj na biedronce tyle kropek, ile oczek wskaże kostka. Połącz linią każdą biedronkę z odpowiednią kostką poniżej; pokoloruj biedronkę z największą liczbą oczek – karta pracy 34a.

Zadanie 8.
Odszukaj na rysunku owady, na których skrzydłach widać cyfry, i pokoloruj na fioletowo skrzydło z większą liczbą. Pokoloruj na czerwono owady z literami na skrzydłach. – karta pracy 34b

Zadanie 9.
,,Pochmurne niebo” – praca plastyczna. Na dużym arkuszu papieru namaluj farbami ciemne chmury burzowe. Następnie spryskując na nie wodą z rozpytlacza (deszcz) domaluj pioruny.

Zadanie 10.
,,Jakie najbardziej lubisz lody?” – umieść nalepki z lodami w odpowiednich miejscach w tabeli. W każdym rzędzie otocz pętlą element niepasujący do reszty. – karta pracy 35 a, b.

Zadanie 11.
Zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne:
-,,Na wycieczkę”- połóż się na plecach i trzymając ręce w górze kieruj i jedź rowerem – wolno, jadąc pod górę i szybko zjeżdżając z górki
- ,,Plażowanie” - stojąc na woreczku gimnastycznym (można wykorzystać woreczek z ryżem), na dany sygnał unieś stopą woreczek do góry. Ćwiczenie wykonaj raz lewą raz prawą nogą. Następnie w siadzie prostym podpartym przekładaj palcami prawej stopy woreczek leżący przy lewej stopie i na odwrót. Na koniec rzuć woreczkiem kilka razy do celu – wanny, pojemnika, miski itp.
- ,,Biedroneczka”- rzuć kostką i otocz tyle razy fotel, stół itp. Ile oczek wskazała kostka
Ćwiczenia ortofoniczne: naśladuj odgłosy zwierząt łąkowych: 
- bociana (kle, kle); żaby (rech, rech, kum, kum); pszczoły (bzzz, bzzz..); cykanie świerszcza (cyk, cyk, cyk..); kukułka (ku, ku…)

Zadanie 12.
Powiedź co widzisz na zdjęciach. Połącz liniami zdjęcia przedstawiające elementy, których nazwy brzmią podobnie. – karta pracy 35b.
Dziękuję i do usłyszenia!




16 czerwca 2020
Drogie Jeżyki, idzie do nas LATO!!!
Po czym można poznać lato? - narysuj na kartce to, co kojarzy Ci się z latem. Przy rysowaniu posłuchaj piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=AMHERjgWdgI

https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

Czy pamiętasz jaki mamy 4 pory roku? To WIOSNA, LATO, JESIEŃ i ZIMA. Czy wymienisz nazwy wszystkich dwunastu miesięcy? Obejrzyj film:

https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA

Poproś o przeczytanie wiersza:

Tato, czy już lato? Beata Szelągowska

Powiedz, proszę! Powiedz, tato,
Po czym poznać można lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?

Po prostu: Po słodkich malinach,
Po bitej śmietanie z truskawkami,
Po kompocie z wiśniami,
Po życie, które na polach dojrzewa,
Po słowiku, co wieczorem śpiewa,
Po boćkach uczących się latać,
Po ogrodach tonących w kwiatach,
Po świerszczach koncertujących na łące,
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
Po zapachu skoszonej trawy i róż,
I już!

Wykonaj kartę nr 23 z WYPRAWKI – wytnij i złóż arbuza.

Posłuchaj piosenki o burzy i obejrzyj film :
https://www.youtube.com/watch?v=TgE5hETcqwk

https://www.youtube.com/watch?v=bx1FKDwzUeM

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

„Gdy idzie burza, to...”
„Jak się zachować, gdy przyjdzie burza?”
„Gdzie możesz się schronić w czasie burzy?”
„Czego nie możesz robić w czasie burzy?”

KSIĘGA ZABAW Z OBRAZKAMI str. 74 – zastanów się, jakie zjawiska pogodowe można obserwować latem? Jakie kolory ma tęcza? Wymień je w odpowiedniej kolejności. O czym należy pamiętać w czasie upału? Przyjrzyj się ilustracjom i odpowiedz na pytania.

Posłuchaj krótkiej opowieści o poranku na łące:

Po nocy słońce budzi się powoli... Pora obudzić całą łąkę – wszystkie kwiaty i owady... Słońce ogrzewa łąkę, gładzi swoimi promieniami stokrotki, bratki, maki, chabry, rumianki – pora wstawać! Dotyka promieniem śpiące pod listkami owady – biedronki, pszczoły, komary, motyle, żuki... Na łące kwiaty wyciągają główki do słońca... zaczęły powoli rozchylać swoje płatki i pięknie rozkwitły. Słychać też bzyczenie pracowitych pszczół, które od razu zabrały się do zbieranie nektaru kwiatowego; motyle rozpostarły swoje skrzydełka i latają dostojnie nad łąką. Wszyscy mieszkańcy łąki witają się uśmiechem.

Spróbuj wymienić owady i zwierzęta, które mieszkają na łące.

Naśladuj owady:

Na zielonej łące – przypatrz się biedronce. Lata sobie ona! Jak? O tak!
Gdy bawisz się piłką – przypatrz się motylkom. Machają skrzydłami! Jak? O tak!
Na letniej wycieczce – przypatrz się mróweczce. Tupie ona, tupie! Jak?
O tak! A w zielonym gąszczu – przypatrz się chrabąszczom. Latają dostojnie! Jak? O tak!

KSIĘGA ZABAW Z OBRAZKAMI str.75 – przyjrzyj się instrukcji obrazkowej i spróbuj z mamą lub tatą złożyć łódkę z papieru, pokoloruj ją.

Zagraj w grę matematyczną „Policz lody” https://view.genial.ly/5ee38367a1a8010d900d2e4d

Do usłyszenia!
Ciocia Justyna


12 czerwca 2020
Witajcie kochane Jeżyki!

Zatańczcie do piosenki, którą dobrze znacie z zabaw w przedszkolu: „Mucha w mucholocie” – wykonujcie ruchy imitujące podróż samolotem w rytm piosenki – wsiadacie do samolotu – podnosicie najpierw prawą, potem lewą nogę i siadają w kręgu, – zapinacie pasy – krzyżujecie ręce na ramionach, – włączacie silnik – wyciągacie przed siebie i cofają raz prawą, raz lewą rękę, – obserwujecie chmury za oknem – przykładacie ręce do oczu, tworząc lornetkę, patrzycie raz w prawo, raz w lewo, – lecicie – rozkładacie ręce na boki.

https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc

Obejrzyjcie filmy o zwierzętach domowych 
https://www.youtube.com/watch?v=2B5b9jdEvcw

zwierzętach, które mieszkają w lesie
https://www.youtube.com/watch?v=OPKWIj_ruxg

oraz o dzikich zwierzętach
https://www.youtube.com/watch?v=MQpxsyYHV7Q

Spróbujcie zaśpiewać piosenkę „Dziadek fajną farmę miał”
https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ


Zgadnijcie, o jakich zwierzętach mowa:

W Australii na drzewach żyję,
tam śpię, jem i piję.
Mym przysmakiem oczywiście
są eukaliptusa liście.

Powolne bardzo ma ruchy
i nie skrzywdzi nawet muchy.
Gdy na nerwach mu ktoś gra,
do skorupy się schowa.

Egzotyczne, dziwne zwierzę,
jaki kolor ma - ja nie wiem.
Barwę swoją ciągle zmienia,
z najbliższego otoczenia.

Na Antarktydzie żyje
elegancki czarny ptak,
dużo pływa lecz nie lata,
ma na sobie czarny frak.

Skacze, psoci i figluje,
z gałęzi na gałąź przeskakuje.
Kto figlarkę ową zna,
chętnie jej banana da.

Ma on trąbę, ma też kły,
jeśli trzeba, bywa zły.
Jego przodkiem mamut stary,
po nim wielkie ma rozmiary.

Często dzioba nie zamyka,
gada jakby starta płyta.
Bywa również kolorowa,
chyba wiesz już o kim mowa?

Jakie zwierzę to, czy wiecie,
co garb nosi na swym grzbiecie?
W karawanie podróżuje,
piaski pustyń pokonuje.

Jakieś zwierzę w trawie sssyczy,
pewnie szuka tam zdobyczy.
Skóra pokryta łuskami
z ciekawymi jest wzorkami.

W Australii mieszkam i dużo skaczę,
często zwą mnie tutaj torbaczem.
W torbie swojej dzieci noszę,
mogę je pokazać, o proszę!

Jest to kocur bardzo giętki,
nakrapiany, cały w cętki.
Umie biegać szybko tak,
że to jest najszybszy ssak.

Czy mnie w ZOO podziwialiście,
kiedy jadłam z drzewa liście?
Długą szyję wyciągałam,
gdy tak sobie podjadałam.

Poproś rodzica o przeczytanie opowiadania:
„Poniedziałkowe opowieści” Dominika Niemiec

Poniedziałek w przedszkolu to wyjątkowy dzień dla grupy pszczółek. Zawsze po śniadaniu, jeszcze przed rozpoczęciem zajęć, gdy wszyscy już siedzą ma dywanie, pani Ewelina zadaje to samo pytanie, które wywołuje falę poniedziałkowych opowieści: – Co robiliście w miniony weekend? Wszyscy są chętni do opowiadania historii: o gościach, którzy pojawili się w ich domu; o zabawach z mamą i tatą; o pieczeniu ciastek z babcią; o oglądaniu bajek; o spacerach i przejażdżkach na rowerze; o pływaniu na basenie i o weekendowych wycieczkach. Te historie o wycieczkach Kasia lubi najbardziej i zawsze czeka, aż któreś z dzieci zacznie opowiadać – „Proszę pani, a ja byłem w niedzielę…”. Tak te opowieści są dla niej zdecydowanie najciekawsze. Przedszkolaki opowiadały już wiele historii o wycieczkach. Kiedyś Ola pojechała z mamą do Warszawy i z wypiekami na twarzy opowiadała dzieciom o  planetarium, które mieści się w  warszawskim Pałacu Kultury. Antek nie mniej przeżywał spotkanie ze smokiem wawelskim, a bliźnięta Jaś i Staś niedawno miały okazję uczestniczyć z rodzicami w spływie kajakowym – to dopiero była mokra historia. Ale dziś najbardziej rozentuzjazmowana była Anielka. – Proszę pani, czy ja mogę opowiedzieć o swoim weekendzie? – Oczywiście, Anielko, zamieniamy się w słuch. – Przez kilka dni nie było mnie w przedszkolu, bo pojechałam z mamą do mojej cioci, do Wrocławia. Kasia uśmiechnęła się do siebie. Już wiedziała, że zaczyna się historia z kategorii jej ulubionych, historia o wycieczce. – I co tam ciekawego widziałaś? – z zaciekawieniem zapytał Olek. – Byłyśmy w sobotę w prawdziwym zoo! Oglądałam tam małpy i żyrafy, i takie śmieszne leniwe leniwce. I zwiedzałyśmy z mamą afryka…, afryka…, afrykarium, w którym było strasznie gorąco. I były tam latające papugi, i jedna nawet przeleciała mi nad głową. – Anielka wyrzucała z siebie kolejne informacje z szybkością mknącej po torze wyścigówki, tyle miała do powiedzenia o zoo. Nagle Kasia nieco posmutniała, poczuła coś dziwnego. Ona zawsze marzyła o wycieczce do zoo. Nie umknęło to uwadze pani Eweliny. Dzieci skończyły swoje opowieści i zabrały się do pracy. Po wysłuchaniu przygotowanego przez panią wiersza o żyrafie oraz wykonaniu zadania w książeczkach wszyscy zabrali się w najlepsze do zabawy. Pani cały czas obserwowała Kasię, która od czasu porannej opowieści Anielki była wyraźnie nieswoja. Pani podeszła do Kasi, która ukryła się w kąciku czytelniczym i właśnie przeglądała swoją ulubioną książeczkę. – Kasiu, powiedz mi, co się dzieje? Czyżbyś miała zły humor? – Nic takiego. Jestem chyba zazdrosna, a wiem, że to niezbyt dobrze. – Zazdrosna, ale o co? – Bo, Anielka była w zoo, a ja zawsze o tym marzyłam. I ona nawet widziała moje ukochane małpki, o… takie jak te – powiedziała Kasia z wyrzutem i smutkiem, wskazując na obrazki w książce. Pani spojrzała na Kasię z czułością. – Rozumiem już. Ale wiesz, zazdrość to całkiem normalne uczucie i wcale nie musi być złe. Pod warunkiem, że nie trwa zbyt długo i się go w sobie nie pielęgnuje. Być może twoje marzenie jeszcze się spełni, a na razie mam dla ciebie pewną propozycję. – Jaką? – zainteresowała się Kasia. Wtedy pani zawołała Anielkę, a potem długo, długo szeptała coś do ucha obu dziewczynkom. Dzień mijał, a  po obiedzie pani Ewelina zapowiedziała dzieciom niespodziankę. Zaprosiła wszystkich do obejrzenia filmu o zoo, a Anielka i Kasia zostały prelegentkami. Pani w odpowiednich momentach zatrzymywała film, a  dziewczynki opowiadały dzieciom o  zwierzętach, które mieszkają w zoo. Anielka podzieliła się wszystkimi informacjami, które pamiętała z wycieczki do Wrocławia, a Kasia błyszczała znajomością wielu szczegółów z życia zwierząt, które znała z filmów przyrodniczych oglądanych codziennie w domu. Po ciekawym wystąpieniu dziewczynki zostały nagrodzone przez resztę dzieci gromkimi brawami. Po zazdrości, którą wcześniej czuła Kasia, nie było już śladu. A w dodatku pani Ewelina powiedziała, że postara się namówić panią dyrektor, by na kolejną wycieczkę przedszkolaki mogły pojechać właśnie do zoo.

Pozdrawiamy!
Ciocia Justyna i ciocia Karolina

9 czerwca 2020
,,Zwierzęta duże i małe”

Zadanie 1.
,,Dokąd idzie mrówka?” – ćwiczenie zdolności grafomotorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej, percepcji wzrokowej. Odwzorowanie i kolorowanie owadów – wykonanie karty pracy 28a i b, książka 4

Zadanie 2.
,,Wąż”- zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych. Naśladuj węża (pełzanie), cicho i głośno naśladując jego odgłosy (syczenie).

Zadanie 3.
,,Gdzie żyją zwierzęta?”- przyjrzyj się fotografiom środowisk w których żyją zwierzęta w karcie pracy 29 a, b – umieść nalepki ze zwierzętami, powiedz jak się nazywają i jak wyglądają.
Zabawa ruchowa: ,,Ziemia, powietrze, woda, ogień”. Poruszaj się przy ulubionej muzyce, a w przerwie słuchaj co wywoła rodzic. Jeśli zawoła: ,,ziemia – kładziesz się na podłodze”; ,,powietrze- wskakujesz na łóżko, lub krzesło…”; ,,woda – naśladujesz pływanie”; ,,ogień- chowasz się pod łóżko, stół lub do szafy..”. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Zadanie 4.

,,Tam w Afryce” – zabawa naśladowcza. Posłuchaj i pokaż:

Tam w Afryce rzeka Nil (dziecko wskazuje jakiś przedmiot, obiekt przed nim)
w niej krokodyl mały żył. (robi z dłoni paszczę krokodyla)
Z tatą krokodylem (kłapie ,,zębami” zrobionymi z dłoni)
pływał sobie Nilem. (naśladuje dłonią ruch płynącej ryby)

I śpiewał tak… (podskakuje)
Tam w Afryce…
Wybierz się razem z Julką do zoo i umieść nalepki ze zwierzętami w odpowiednich miejscach zgodnie z instrukcją. Podaj nazwy tych zwierząt – karta pracy 30 a.

Zadanie 5.

Wysłuchaj wiersz pt.: ,,W zoo” Janusza Minkiewicza. Odpowiedz na pytania: ,,Czy byliście kiedyś w zoo? Co to jest zoo? Dlaczego niektóre zwierzęta mieszkają w zoo? Jak należy się tam zachowywać i czy wolno tam karmić zwierzęta?

,,W zoo”

By kolibry przez wronę
Nie ostały zjedzone,
By przypadkiem też wrony
Nie zjadł lis wygłodzony,
Żeby lis zaś przy tym
Nie zjadł wilk z apetytem,
By pantera w chwil kilka
Nie zdążyła zjeść wilka
I pantery by tygrys
Na śniadanie nie przegryzł,
By tygrysa ( zgadliście!)
Nie zjadł lew, oczywiście...
O to dbać musi stale,
Pilnie patrząc wokoło
Stary Michał Kawalec,
Co dozorcą jest w ZOO.

Musi dbać i o siebie,
Żeby sam przypadkiem
Lwią się nie stał kolacją
Lub tygrysim obiadkiem.

Zadanie 6.

Wykonaj kartę pracy 30 b - połącz liniami rysunki zwierząt ze zdjęciami przedstawiającymi ich sierść, łuski, skórę lub pióra.

,,Jakie to zwierzę?” – zabawa dydaktyczna. Dziecko kończy porównania podawane przez rodzica:

Groźny jak… (lew)
Uparty jak … (osioł)
Łagodny jak…. (baranek)
W wodzie czuję się jak …. (ryba)
Powolny jak … (żółw)
Głodny jak …. (wilk)
Mądry jak ….(sowa)
Przebiegły jak ….(lis)
Pracowity jak ….(mrówka)
Dumny jak …. (paw)

Zadanie 7.

,,ŻYRAFA” -praca plastyczna. Tworzenie cętkowanej żyrafy. Zwijanie żółtej kartki (najlepiej z bloku technicznego) w rulonik i sklejenie tak, by stworzyła stożek. Narysowanie osobno głowy i doklejenie na górę stożka. Ozdabianie stożka cętkami wydzieranymi z brązowego papieru.

Przekazanie dziecku ciekawostek na temat żyrafy: - największe zwierzę lądowe, długa szyja umożliwiająca jej zrywanie pożywienia z wysokich gałęzi, ma taką samą liczbę kręgów szyjnych co inne ssaki (tylko są one dłuższe), umaszczenie żyrafy to kamuflaż na sawannie, zagrożeniem dla żyrafy są lwy.

Zadanie 8.
Połącz liniami symbole parków narodowych ze zdjęciami zwierząt pokazanych na tych symbolach – wykonaj kartę pracy 31 a i b – rysuj po śladzie żubra i żurawia.
,,Pokaż o jakim zwierzęciu myślisz?” - Kalambury z rodzicami. Pokazujący próbuje naśladować ruchy, odgłosy i zachowanie się zwierzęcia, które ma na myśli. Pozostali odgadują.

Zadanie 9.

,,Czym żywią się pokazane na zdjęciach zwierzęta – karta pracy 32a? Każdą drogę narysuj innym kolorem. Zastanów się, które zwierzęta pozostają aktywne nocą i połącz je z księżycem – karta pracy 32 b.
Spróbuj wyjaśnić z pomocą rodzica następujące przysłowia o wilkach:
,,Nie wywołuj wilka z lasu.”

,,Wilk syty i owca cała”.

,,Nosił wilka razy kilka, ponieśli i wilka”

,,Natura ciągnie wilka do lasu.”

,,Wilk w owczej skórze.”

,,Człowiek człowiekowi wilkiem”.

Zadanie 10.
Poćwicz z mamą i tatą:
- ,,Niedźwiedzie zwyczaje” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Czworakowanie w kierunku przygotowanej wcześniej gawry np.: (namiot z koca lub posłanie pod fotelem). ,,Sięganie po miód do dziupli”- wspinanie się wysoko na palce i chodzenie na palcach, następnie powracanie do chodzenia na czworakach. ,,Pobudka niedźwiedzia” – przeciąganie, wyciąganie grzbietu w górę i opuszczanie w dół. Omijanie przeszkód ustawionych w pokoju, przeskakiwanie obunóż przez ,,strumień”, odpędzanie much łapą, z uwzględnieniem utrwalenia pojęć wysoko – nisko; prawa-lewa strona.

- ,,Małpi gaj” – zabawa na świeżym powietrzu z wykorzystaniem drabinek, zjeżdżalni, mostów do przechodzenia itd.

- ,,W zoo ” – naśladowanie chodu pingwina, poruszanie się słonia, lwa, krokodyla, itd.

- ,,Jeżyki” – zwijanie się w kłębek, rozwijanie ciała, kołysanie się na kręgosłupie, w pozycji na czworakach wyrzucanie nóg na zmianę daleko do tyłu unosząc je do góry.



5 czerwca 2020
Dzień Dziecka - prawa i obowiązki dziecka

,,UNICEF”- Rozmowa z rodzicami na temat praw i obowiązków dziecka. Omówienie na czym polega prawo do: życia i tożsamości; do informacji; wychowania w rodzinie; wyrażania własnych poglądów, do prywatności; edukacji; godziwych warunków socjalnych; do odpoczynku (zabawy); ponadto
ochrona przed przemocą; konfliktem; ochrona w procesie karnym oraz prawo do znajomości swoich praw i powoływanie się na nie.

Sporządź własny plakat z pomocą rodzica, który wypisze twoje propozycje praw dzieci. Możesz wykonać do zapisów obrazki.

https://www.unicef.pl/Wspolpraca-ze-szkolami/Materialy-dydaktyczne/Prawa-dziecka

,,Kim jestem?” – uzupełnij kartę informacyjną na temat swoich upodobań: potrawa, ulubiony kolor, zwierzę, dyscyplina sportu. Opowiedz mamie, tacie o tym , co umieściłeś w ramkach- karta pracy
26a i b, książka 4.

Jak wyglądam? – spróbuj narysować swój portret, a potem porównaj wygląd dzieci przedstawionych przodem i połącz z ich tyłem – karta pracy 25a. Porozmawiaj z bliskimi na temat co podobnego dostrzegasz w sobie i innych, a czym się różnicie?

,,Inni, a jednak tacy sami” – eksperyment z jajkami. Pomaluj z rodzicami jajka kurze – ich skorupki na różne kolory. Zastanów się: ,,Co kryje się w jajku? Czy mimo różnego wyglądu zewnętrznego w środku jajka są podobne?”. Po rozmowie rozbijcie jajka i odkryjcie, że każde jajko ma w środku to samo: białko i żółtko. To samo odnosi się do wyglądu zewnętrznego ludzi: mimo różnic w wyglądzie wszystkie dzieci są podobne.

Przyjrzyj się zdjęciom i powiedz, w jakich kolorach są ubrania postaci. Każdy kolor został oznaczony innym symbolem. Narysuj w ramkach pod zdjęciami odpowiednie symbole – karta pracy 25b.

Wykonaj zadanie – kartę pracy 27a: porównaj wygląd osób z różnych stron świata; umieść naklejki z brakującymi elementami, czy potrafisz rozpoznać skąd pochodzą te stroje?

Wykonaj kartę pracy 27b - ,,Co mogą robić dzieci na całym świecie i w czym są podobne? Narysuj, co ty lubisz robić najbardziej.

Poruszaj się i poćwicz z mamą, bratem siostrą

,,Mosty” – jedna osoba stoi w rozkroku a ty przechodzisz na czworakach pod jej nogami, potem zamiana.

,,Marsz z przysiadami” – maszerujesz po mieszkaniu na hasło: HEJ! wykonujesz przysiad, potem maszerujesz dalej.

,,Masaż” – wykonaj masaż pleców mamie

Przy ulubionej piosence wyklaszcz refren; wykonaj wyskoki do góry w rytm muzyki; wytup rytm melodii

Naśladuj pociąg jeżdżąc po mieszkaniu i śpiewając:

,,Jedzie pociąg z daleka
na nikogo nie czeka.
Konduktorze łaskawy,
zabierz nas do Warszawy.”

Zatrzymując się na wybranej ,,stacji” (miejscu) powiedź kogo chciałbyś zabrać ze sobą.

,,Indianie – zabawa plastyczna. Wykonanie Indian z rolek od papieru toaletowego. Pomaluj rolki na brązowo. Białą farbą dorysuj twarze. Możesz dodać ozdoby; wojenne barwy, kolczyki, pióra, pióropusze itd.


Pozdrawiamy Was bardzo serdecznie drogie Jeżyki!
Ciocia Karolina i ciocia Justyna


2 czerwca 2020
Dzień dobry Jeżyki.

W tym tygodniu świętujemy Dzień Dziecka i poznajemy dzieci z różnych stron świata. Oto życzenia dla Was:

https://www.youtube.com/watch?v=bHA33Oe3AH8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR06GOz6XhI6uJCHCfEfmgR-6GJIdgYVeeYaUwMfGgDly700Dz3n0_-xjXI

Poproście o przeczytanie wiersza:
Wincenty Faber„Dzieci świata”

„W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.”

Z jakich stron świata pochodzą dzieci z wiersza? Z czego śmiały się afrykańskie dzieci? W co nie uwierzyli Eskimosi? Co łączy wszystkie dzieci na świecie?

Obejrzyjcie film o dzieciach z całego Świata:
https://www.youtube.com/watch?v=MtafvcdDOGg&fbclid=IwAR3jrm1uXMLMY8ek7y-K0rp88ookLEJSf38frVns1t02nTGe5z1aGt-HbJw

Posłuchaj krótkiego wierszyka, zastanów się nad nim i wykonaj rysunek – narysuj kolegę lub koleżankę, którzy się różnią od Ciebie:

Dominika Niemiec „Polubić różnice”

Choć ktoś jest inny, inne ma zdanie,
inny ma wygląd albo ubranie,
mieszka w innym miejscu, je co innego,
bawi się inaczej – może być twym kolegą.
Wystarczy tylko, że go zaakceptujesz,
a te różnice polubić spróbujesz!

Poćwiczcie spostrzegawczość – zapamiętajcie w jakich wagonikach siedzą dzieci i ułóżcie odpowiednie rytmy: https://view.genial.ly/5ec91b27ad9c9e0d8e207940

https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03

„Zgadnij, kogo mam na myśli” - obejrzyjcie obrazki, na których przedstawione są dzieci z różnych państw. Spróbujcie opisać jedną postać tak, aby Wasza mama, tata, babcia lub dziadek odgadli, o kogo chodzi  https://www.janauczycielka.blog/2020/05/dzieci-swiata-plansze.html?fbclid=IwAR0tS5g1t7qUB1Z_yEwKO2QQS3S_2jMeuoMI72HjGynrNp5Mu1h3nAK9S68

Zastanówcie się i odpowiedzcie na pytania: Czy to dobrze, że się od siebie różnimy? Co mogą nam dawać różnice? W czym jesteśmy do siebie podobni? Czym możemy się różnić od siebie?

Apel Twojego Dziecka według Janusza Korczaka:
https://www.youtube.com/watch?v=XB8L0A12CGc&t=5s&fbclid=IwAR2FUMqSUNO9krD3brWdiNnWyGEMjj7-Nv0gtcvTZZZ0oVu6UcczqtZoIt8

Pozdrawiam, ciocia Justyna!

30 maja 2020
,,Kalambury” – naśladuj za pomocą ciała czynności wykonywane przez mamę. Poproś członków rodziny do odpowiadania na Twoje zagadki.

Rozmowa na temat potrzeby pomagania mamie w czynnościach domowych.

Narysuj swoją mamę, jej ulubione danie i pokoloruj kredkę na jej ulubiony kolor. Opowiedz o swojej mamie wykonując kartę pracy 22a, książka 4.

,,Słoneczko z mamą” – zabawa słownikowa. Próba zapisania wyrazu MAMA, podawanie skojarzeń-przymiotników opisujących mamę. Rodzic zapisuje cechy wypowiedziane przez dziecko. Moja mama jest…(np. miła, piękna, dobra, smutna, zamyślona itd.). Dopuszczanie przymiotników nacechowanych pozytywnie jak i negatywnie. Rozmowa na temat różnych stanów emocjonalnych i prawo do bycia w gorszej formie (mama może być zmęczona, smutna, zniecierpliwiona).

,,Zawody mam” – podawanie nazw zawodów wykonywanych przez mamy. Rozmowa na temat pracy zawodowej swojej mamy. Wykonanie karty pracy 22b.

Narysuj swojego tatę, na talerzu narysuj jego ulubione danie, pokoloruj kredkę na jego ulubiony kolor- wykonanie karty pracy 23a i b.


,,W czym mogę pomóc mojemu tacie?” – rozmowa na temat tego, że tatusiowie pracując poza domem wykonują prace domowe , w jakich pracach dziecko może mu pomóc?

,,Zawody męskie” – Czym zajmuje się mój tata? Jakie inne zawody wykonują tatusiowie.

,,Słoneczko z tatą” – napisanie wyrazu TATA , podawanie przez dziecko przymiotników opisujących tatę.

Dokończ zdania: Mój tata lubi…. ( itd. jak wyżej w zdaniach odnoszących się do mamy)

,,Moi rodzice to superbohaterowie, ponieważ … (dziecko dokańcza zdanie, uzasadniając swoją wypowiedź.

,,Rodzina” - Doskonalenie pojęć matematycznych: najwięcej, najmniej . Przeliczanie i odwzorowanie liczby elementów za pomocą kropek – wykonanie karty pracy 24a.


,,Co oznacza słowo miłość? Jak można okazywać miłość rodzicom?” - rozmowa połączona z wykonaniem karty pracy 24b. Rysowanie drugiej połowy serca według wzoru.

,,Co jest czerwone?” - narysuj odpowiedzi w postaci obrazków.

,,Stemple” – zabawa plastyczna. Stemple z rolek po papierze – tworzenie papieru pakowego na prezenty.

Ćwiczenie logopedyczne: przesyłanie całusków mamie i tacie; zwijanie języka w trąbkę; dmuchanie na płomień świeczki z różnym natężeniem powietrza, tak by nie zgasła; wypychanie policzków językiem; masowanie językiem podniebienia górnego, gwizdanie.

Zabawy ruchowe:

- kołysanie się w rytm muzyki dotykając się plecami;

- chwytanie bosą stopą woreczka lub apaszki i unoszenie w górę, przenoszenie na wyznaczone miejsce

- turlanie się w lewą stronę po dywanie, potem w prawą stronę po dywanie

- ,,Zrywamy jabłka!” – na hasło wyskok obunóż w górę.

- zabawa piłką na świeżym powietrzu; jazda na rowerze lub hulajnodze

- spacer z rodzicami w wybrane przez dziecko miejsce


26 maja 2020
Drogie Jeżyki, w tym tygodniu świętujemy Dzień Mamy i Taty!
Obejrzyjcie filmik o Rodzinie – o mamie i tacie, rodzeństwie, cioci i wujku, babci i dziadku:

https://www.youtube.com/watch?v=dMLQBtqL-WE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3cDAn_U6KUVcKX4_LuhEsI2U0Zmj20dLlwSR65Q35qBwe0BzpiHm--pcc

Życzenia dla mamy:https://www.youtube.com/watch?v=Z494eKHbbfE

Dokończcie zdania:

Moja mama jest…

Moja mama lubi…

Moja mama nie lubi.…

Ulubionym kolorem mojej mamy jest…

Z mamą lubię najbardziej…

Moja mama jest najlepsza, ponieważ…

Posłuchajcie piosenki:https://www.youtube.com/watch?v=GHOwBxBvGB0

„Podarujmy mamie” muz. i sł. Danuta i Karol Jagiełłowie

Podarujmy mamie dziś, jak winogron słodkich kiść,

to co w sercach naszych gdzieś głęboko tkwi. T

o, co dla swej mamy ma, każde dziecko tak jak ja,

miłość, której godna jesteś tylko ty. (bis)

Pamiętajmy o tym, że tylko mama liczy się

i możemy mieć ją w życiu tylko raz.

Więc nie traćmy cennych chwil, ją kochajmy z całych sił.

Niech na zawsze przetrwa wielka miłość w nas. (bis)

I choć minie wiele lat, choć się zmieni cały świat,

nie wygaśnie w sercach naszych nigdy już.

Żar jej ciągle w nas się tli, najważniejsza jesteś ty,

nie ma w życiu dwóch zbliżonych bardziej dusz. (bis)


Poproście dorosłego o przeczytanie wiersza:

Wesoły tata

 Mój tata jest niepoważny,

ciągle się ze mnie śmieje.

Kiedy ja mówię:

- Wciąż rosnę!

On mówi:

- Skąd, ty malejesz!

 

Nie lubisz kaszy na mleku,

zostawiasz ser i warzywa,

więc wcale nie rośniesz, nie tyjesz,

tylko wciąż ciebie ubywa!

 

Staniesz się taki malutki,

że w krasnoludka się zmienisz,

będziesz się kąpać w akwarium

i drzemać w mojej kieszeni.

 

Nie pójdziesz na spacer z pieskiem,

tylko z chomikiem lub myszką.

Ja na to:

- Dobrze tato,

jutro na obiad zjem wszystko.

Ale ty razem ze mną

chrup marchew i sałatę,

bo jak się zmienię w zająca,

chcę mieć zająca tatę.                 

O czym był wiersz? Kto wystąpił w wierszu? Z czego śmiał się tata chłopca? Dlaczego chłopiec chciał, żeby tata jadł z nim marchew i sałatę? W czym chcecie naśladować swojego tatę?

„Jak mogę pomóc tacie?” – Czy Wasi tatusiowie pracują tylko poza domem? Jakie obowiązki wykonują w domu? W których obowiązkach możecie im pomóc? Narysuj swojego tatę przy pracy!

Spróbujcie zagrać w interaktywną grę, która ćwiczy pamięć i spostrzegawczość:

https://view.genial.ly/5ec2e7d02106c10d16831990

https://view.genial.ly/5ebe4a974a81770d9df4d3f7

Ułóżcie puzzle:

https://view.genial.ly/5ec02a6e32a04c0d96b72bf8

Pozdrawiam!

Ciocia Justyna





22 maja 2020
Dzień dobry! Witajcie drogie Jeżyki.

Obejrzyjcie bajkę o emocjach:

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs&t=105s

Połączcie rysunki z wyrazami i utwórz odpowiedni rytm naklejek – emotek. Nazwij przedstawione emocje i wskaż pary obrazków przedstawiające ten sam rodzaj emocji. Książka 4 –karty pracy 19a,b.

Wysłuchajcie przeczytanego przez rodzica wiersza pt: ,,Zły humorek” Doroty Gellner. Swobodne wypowiadanie się na temat wiersza, odpowiedzenie na pytania: ,,Co czuła dziewczynka?, Z jakiego powodu czuła gniew? Jak się zachowywała?, Co znaczy być złym, a co złościć się/być zezłoszczonym? Czy to oznacza to samo?

Powiedzcie co czuje chłopiec a co dziewczynka? Opowiedz kiedy czujesz się podobnie? – wykonanie karty pracy 20a

https://www.youtube.com/watch?v=2ZiqVi5muTE

Jestem dzisiaj zła jak osa!
Złość mam w oczach i we włosach!
Złość wyłazi mi uszami i rozmawiać nie chcę z wami!
A dlaczego?
Nie wiem sama.
Nie wie tata, nie wie mama...
tupię nogą, drzwiami trzaskam
i pod włos kocura głaskam.
Jak tupnęłam lewą nogą nadepnęłam psu na ogon.
Nawet go nie przeprosiłam
– taka zła okropnie byłam.
Mysz wyjrzała z nory:
- Co to za humory?
Zawołałam: - Moja sprawa! Jesteś zbyt ciekawa.
Potrąciłam stół i krzesło,
co mam zrobić, by mi przeszło?!
Wyszłam z domu na podwórze,
wpakowałam się w kałużę.
Widać, że mi złość nie służy, skoro wpadłam do kałuży.
Siedzę w błocie, patrzę wkoło,
wcale nie jest mi wesoło...
Nagle co to?
Ktoś przystaje. Patrzcie! Rękę mi podaje!
To ktoś mały, tam ktoś duży – wyciągają mnie z kałuży.
Przyszedł pies i siadł koło mnie,
kocur się przytulił do mnie,
mysz podała mi chusteczkę:
- pobrudziłaś się troszeczkę!
Widzę, że się pobrudziłam, ale za to złość zgubiłam,
pewnie w błocie gdzieś została,
nie będę jej szukała!

Przyjrzyjcie się rysunkom i umieść przy każdej ilustracji naklejkę przedstawiającą daną emocję. Opowiedz przedstawioną historyjkę Karta pracy 20b.

Dokończcie zdania:

Czuję się szczęśliwy gdy…

Jestem zaskoczony kiedy …..

Boję się kiedy….

Czuję zadowolenie gdy….

Złoszczę się kiedy ktoś….

Otoczcie pętlami obrazki, które przedstawiają dobre sposoby radzenia sobie z uczuciem złości. Jakie masz własne pomysły radzenia sobie z tym uczuciem? Wykonaj kartę pracy 21 a,


Przyporządkujcie naklejki do ilustracji, opowiedz, jakie emocje przeżywają postacie? Wykonajcie kartę pracy 21b.

,,Kraina radości” – wykonaj masaż na plecach taty, mamy lub brata. Mogą być to kształty figur, spirale, naśladowanie kropli deszczu, stemplowanie itd.
Zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne: spróbuj trząść się jak galareta; ,,rakieta” – wyskocz z przysiadu w górę najmocniej jak potrafisz; pełznij po podłodze jak wąż; ryknij głośno jak tygrys; skacz jak małpa, naśladuj jej odgłosy.

,,Mój strach – moja radość” – praca plastyczna. Na białym kartonie spróbujcie narysować węglem, czarnym flamastrem lub kredką to, czego się boicie. Na czarnym kartonie narysujcie kredą lub białą świecową kredką to, co Was cieszy, raduje.

Do usłyszenia!

19 maja 2020
Dzień dobry Jeżyki! Ten tydzień dotyczy emocji.

https://www.youtube.com/watch?v=a9oGVJEdkpo

Przyjrzyjcie się ilustracjom, na których widać różne emocje takie jak RADOŚĆ, SMUTEK, ZŁOŚĆ, GNIEW, ZADOWOLENIE, STRACH, ZMĘCZENIE, WŚCIEKŁOŚĆ.https://www.janauczycielka.blog/2020/05/emocje-plansze.html?fbclid=IwAR39LIbUG_9GHpNXEolafaSmfUoiEqE22WM3WNY1y3cD8xEbeYV83u6QO4c

Teraz przejrzyj się w lusterku i zrób odpowiednie miny: „Jestem wesoły, jestem zły, jestem zdziwiona, jestem zaskoczona”. Kiedy jesteś smutny, a kiedy wesoły? Kiedy się boisz? Z jakiego powodu jesteś zadowolony? Co Cię złości?

Gra interaktywna „Dopasuj emocje” https://www.janauczycielka.blog/2020/05/dopasuj-emocje-gra-interaktywna.html?fbclid=IwAR1bR4WSwIZB7XyE3mz9xfhVoOoG6h4cQ6viHmP1Xfqnyi1H4FKXKdkdQdo

Otwórzcie „KSIĘGĘ ZABAW z obrazkami” na stronie 68/69. Przyjrzyjcie się ilustracjom, opowiedzcie, co na nich widzicie. Jak mogą się czuć osoby na nich przedstawione? Dlaczego mogą się tak czuć? Jakie znacie uczucia? Które z nich są przyjemne, a które nieprzyjemne? Jak można pomóc osobie, która jest smutna? Jak można pomóc osobie, która jest zdenerwowana?

Przygotujcie kolorowe liczmany – mogą to być klocki, spinki do włosów, spinacze do prania, guziczki. Spróbujcie rozwiązać zagadki przy pomocy tych liczmanów:

Na ławce w parku siedziało siedmioro dzieci. Troje poszło do domu na obiad. Powiedzcie, ile dzieci zostało?

Mama zrobiła zakupy w sklepie. Jeden kosz kwiatów kupiła dla babci. Trzy następne dla cioci Helenki i Cztery ostatnie dla siebie. Ile koszy kwiatów kupiła mama?

Stąpa Kacperek po łące. Zbiera kwiatki pachnące. Ma dwie stokrotki, cztery tulipany I trzy niezapominajki. Powiedzcie, ile nazbierał kwiatków?

Na basenie kąpało się pięcioro dzieci. Wszystkie dobrze się bawiły. Doszli jeszcze do nich Kuba, Antoś i Oliwka. Ile dzieci jest teraz na basenie?

Emilka dostała od mamy osiem cukierków. Dwa dała tacie, dwa mamie i dwa bratu. Ile cukierków zostało Emilce?

Na wysokim niebie słońce mocno świeci. Na podwórku z radością bawią się dzieci. Są tu z nami Jasio, Stasio, Maciuś, Zosia, Zuzia i Emilka. Wszystkie wesoło tańczą i śpiewają. Powiedz, z ilu osób kółeczko powstało?

Posłuchaj muzyki -https://www.youtube.com/watch?v=mbsWdRUgcs4 – gdy usłyszycie fragment tego spokojnego utworu, poruszajcie chustami/chusteczkami powoli, spokojnie, delikatnie... https://www.youtube.com/watch?v=aNh2wtSM8yk – teraz zróbcie to szybciej i energiczniej! Posłuchajcie, jaka to skoczna i wesoła melodia, ruszajcie chustami coraz szybciej i żywiej!

Gra „Dobble literowe” - WYPRAWKA karty 50/52.„Smutny i wesoły” - pobawcie się w parach – z mamą, tatą lub rodzeństwem. Potrzebny będzie tangram z WYPRAWKI karta 48. Jedna osoba układa smutnego ludzika, druga – wesołego. Później zamieńcie się rolami.

Poproście o przeczytanie wiersza:

"Gniew Gniewka" Dominika Niemiec

Spytał raz Gniewko mamę, jak to bywa z gniewem,

a mama mu odpowiedziała zwyczajnie: – Synku, sama nie wiem.

Jak to? – rozwrzeszczał się Gniewko. – Ja ci wcale nie wierzę!

I ze złości zaraz potłukę wszystkie talerze!

Mama cierpliwie tłumaczy: – Tylko spokój nas może uratować,

a talerze zamiast tłuc, pomóż mi do szafki schować.

Uspokój się, bardzo cię proszę, a tak się stanie być może,

że twój gniew, jak się pojawił, tak zniknie, uśmiech ci w tym dopomoże.

Czas zmienić tę minę gniewną, marsowy grymas zdjąć z twarzy.

Niech „gniew” się schowa w twym imieniu, bo mi się spokój marzy.

Kto jest bohaterem wiersza? O co Gniewko spytał mamę? Jak czuł się Gniewko, gdy usłyszał odpowiedź mamy? Jak zareagowała mama na gniew synka? Jak wyglądał Gniewko, gdy czuł gniew? Co miało pomóc Gniewkowi? Gdzie miał się schować jego gniew? O czym marzyła mama? Czy Wy też czasem odczuwacie gniew? Jak sobie wtedy radzicie?

Przygotujcie niedużą tackę z piaskiem - „Zagniewana mina” – rysowanie w piasku, spróbujcie narysować paluszkiem zagniewaną minę, którą miał Gniewko, gdy się zezłościł. Następnie narysujcie wizerunek spokojnego, uśmiechniętego Gniewka.

W plikach na dole strony umieściłam Kartę Pracy „Każdy z nas jest inny”. Dokończcie malować przedstawione postacie tak, aby każda z nich była inna, a na ich buziach było widać różne emocje – smutek, radość, gniew czy zaskoczenie. https://www.youtube.com/watch?v=-WhDBhJdJ3Y

„Małe obłoki” – zabawa wyciszająca. Poproście rodziców o przeczytanie krótkiej historyjki:

(w tle można odtworzyć dowolny utwór relaksacyjny).

Małe obłoki (Gabriela Gąsienica)

Zamykamy oczy… Znika ciemna, zimna chmura gradowa… Wyobraźcie sobie, że jesteście leciutcy… powoli, powoli unosicie się do góry… Każdy z was zamienia się w maleńki obłok… Mały obłoczek – jak mięciutka, puszysta pianka… Płyniecie po błękitnym niebie... Powoli… Delikatnie… Spotykacie na waszej drodze słoneczko, które swoimi promykami głaszcze was po uśmiechniętych buziach… Płyniecie dalej w waszą podróż po błękitnym niebie… Witacie się z innymi chmurkami… Bawicie się razem… Płyniecie powoli po niebie… Unosicie się wysoko… potem zniżacie się, zbliżając się prawie do ziemi… Góra… Dół… Góra… Dół… Lekki wietrzyk, który wieje, pomaga wam leniwie płynąć po błękitnym niebie… Jest wam bardzo przyjemnie… Cichutko… Wsłuchajcie się w odgłos bicia waszego serduszka… nabierzcie powietrze i dmuchnijcie mocno… jeszcze raz… a teraz nabierzcie powietrze i dmuchnijcie powoli… jeszcze dwa razy…

Dziękuję!

Życzę Wam miłego tygodnia :)

Ciocia Justyna



15 maja 2020

Witajcie drogie Jeżyki, ciocia Karolina zapraszam Was do zabawy i nauki, która będzie dotyczyła muzyki i instrumentów, które królują w filharmonii– miejscu pięknym, tajemniczym i naprawdę zaczarowanym. Ponadto poznacie literę h,H i zrelaksujecie się słuchając muzyki klasycznej. Zaczynamy!

Zadanie 1.
Rozmowa kierowana przez rodzica na podstawie obejrzanego materiału i ilustracji (załącznik). Odpowiadanie na pytania: Co to jest filharmonia? Jakie instrumenty widzisz na ilustracji? Który instrument muzyczny wydaje Ci się najbardziej interesujący i dlaczego?
LINK:
https://www.youtube.com/watch?v=5lrMLE0KFtQ&fbclid=IwAR3aLOgGFo-yepG76zfjsTntzbm-WKMac7c5w7osgSDxc2erQ5mLA8RMRo4

Zadanie 2.
Jakie znasz instrumenty? – podziel  grupę instrumentów na smyczkowe i dęte. Wykonaj kartę pracy 14a, książka.

Zadanie 3.
Podziel na sylaby nazwy instrumentów i otocz pętlą tyle nutek, ile słyszysz sylab w nazwie.  Przypomnij co to znaczy ,,para” jakiś przedmiotów? Utrwalenie pojęcia matematycznego na podstawie marakasów z karta pracy 14b, książka.

Zadanie 4.
,,Dzieci i instrumenty” – poćwiczmy teraz przeliczanie, porządkowanie elementów i kolorowanie obrazka według kodu, oraz rysowanie po śladzie  – karta pracy 15a,b. książka.

Zadanie 5.
Powtórz nazwy instrumentów grających w filharmonii  i przyporządkuj  każdemu z nich odpowiedni kolor – karta pracy 16 a,b, książka.

Zadanie 6.
Znajdź na ilustracji i otocz pętlą wszystkie litery h, H (karta pracy 17 a,b). Ćwiczenie analizy i syntezy wyrazowej (dzielenie wyrazów na sylaby i głoski).

Zadanie 7.
,,Instrumenty”- mapa skojarzeń. Kolorowanie obrazka według kodu (karta pracy 18a) – utrwalamy podstawowe kolory. ,,Znajdź różnice” (karta pracy 18b) – ćwicz spostrzeganie, pamięć i myślenie.

Zadanie 8.
Wyjaśnij ,,Co to jest hamak?”, podaj inne wyrazy na literę ,,h”. Spróbuj wykonać etapami kartę 8 ,,Kropki, kreski i litery” Plac Zabaw.

Zadanie 9.
Zabawa przy utworze A.Vivaldiego ,,Wiosna”. Kiedy będziesz słyszeć ciche dźwięki muzyki  chodź na palcach, wysoko nad głową powiewając apaszkę. Kiedy usłyszysz głośne dźwięki obracaj się wokół własnego ciała, trzymając apaszkę za dwa końce. Na końcu zrelaksuj się: połóż się w ciszy na dywanie lub na łóżku, zamknij oczy, rozluźnij mięśnie, głęboko oddychaj przez nos.
LINK:
https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

Dziękuję i do usłyszenia.




12 maja 2020
Dzień dobry Jeżyki! W tym tygodniu będziemy mówić o muzyce.

Poproście o przeczytanie opowiadania:

Dawno, dawno temu w Krainie Muzyki żyli szczęśliwi mieszkańcy. Codziennie świeciło słońce, wszędzie rosły nutki, a każdy mieszkaniec krainy grał na instrumencie, śpiewał i tańczył. Nawet psy zamiast szczekać gwizdały. Wszystkim żyło się miło, więc w Krainie Muzyki brzmiały same wesołe melodie. Do czasu! Pewnego dnia do wesołej Krainy przybyła smutna wróżka Kropelka. Pozazdrościła mieszkańcom szczęścia i wesołości, zrzuciła na całą krainę deszcz. Padał wiele dni i nocy, przez co nutki nie rosły już tak szybko, a mieszkańcy byli bardzo smutni. Zaczęli też grać smutne melodie. Na szczęście o smutnym losie muzyków usłyszała dobra wróżka – Pani Muzyka. Swoimi wesołymi czarami złagodziła smutne zaklęcie wróżki Kropelki. Od tej pory w Krainie Muzyki czasem świeci słońce, a czasem pada deszcz.

Jak nazywa się to miejsce, gdzie rosły nutki? Dlaczego mieszkańcy krainy byli bardzo szczęśliwi? Kto odwiedził Krainę Muzyki? Jak dziś wygląda Kraina Muzyki?

W Krainie Muzyki panowała radość i smutek. Posłuchajcie muzyki i zastanówcie się, która z nich jest wesoła, a która smutna?

https://www.youtube.com/watch?v=WW1-Ign9FIU

https://www.youtube.com/watch?v=fAoGA86T5VE

Zobaczcie, ile instrumentów! https://www.janauczycielka.blog/2020/05/instrumenty-muzyczne-plansze.html?fbclid=IwAR1ppmjXry5BGVk3Yp7wjEN6WOk9xHQqf7CxWYAWcpxHG5nQ-MolmDq1ra4

Czy potraficie wskazać, gdzie jest gitara? Harfa? Flet? Saksofon? Zobaczcie jak wygląda trójkąt, jak akordeon, a jak perkusja. https://www.youtube.com/watch?v=5lrMLE0KFtQ

Rozwiążcie zagadki:

Okrągły i brzuchaty, wśród zabawek czasem leży. Zależy mu na tym, aby go uderzyć. Gdy stuknę go czasem-zagra pod palcami Głośno mi dziękuje, gdy stukam palcami. (bębenek)

Mały i cienki, cieniutkim głosem zagra piosenki pod twoim nosem.(flet)

Chyba największy wśród instrumentów... Swoją ogromną paszczę otwiera by pięknie grały wszystkie koncerty!   (fortepian)

Zrobione są z drewna. Cztery struny mają. Gdy pociągniesz po nich smyczkiem to pięknie zagrają. (skrzypce)

Duża albo mała, jak u słonia zwie się. Gdy zaczynasz w nią dmuchać melodia się niesie. (trąbka)

Otwórzcie KSIĘGĘ ZABAW z obrazkami na stronie 66/67. Przyjrzyjcie się zdjęciom. Jak nazywają się instrumenty, które widzicie? Na jakich instrumentach grają dzieci? Jak nazywamy muzyków, którzy grają na instrumentach? W jakich sytuacjach słuchacie muzyki i dlaczego to robicie?

Spróbujcie swoich sił w interaktywnej grze – znajdźcie ukryte instrumenty. Czy pamiętacie ich nazwy? https://www.janauczycielka.blog/2020/05/cwiczymy-spostrzegawczosc-muzyka-gra.html?spref=fb&fbclid=IwAR0KBrgsZeFHr2XQrUGrNjQc2QiPAchKthsH9QqkV5F5EyBHPM-BlJZoMZk

„Kto pierwszy?” - wypchnijcie z teczki WYPRAWKA karty 28/30, pionki – skrzypce, harfę, flet, pianino, fortepian i puzon. Ustawcie je na planszy. Teraz rzucacie kostką – poruszacie się o tyle pół, ile oczek wskaże kostka. Powodzenia!

„Taneczne rytmy disco” - wymyśl układ taneczny! Spróbuj go zatańczyć do ulubionej piosenki. Zobacz, jak można tańczyć:https://www.youtube.com/watch?v=nZQX2Tp172Y

https://www.youtube.com/watch?v=HPbZTS2Zxnc

„Koncert rockowy” – naśladowanie gry na gitarze. Wyobraź sobie, że jesteś gitarzystą i spróbuj naśladować grę na gitarze elektrycznej! https://www.youtube.com/watch?v=1NnbQLoBYok

„Rytm” – wypchnij żółte, czerwone, zielone i niebieskie piłeczki z WYPRAWKI karty 53/54, Poproś mamę, tatę lub rodzeństwo, aby ułożyło z nich wzór, z trzech piłeczek. Spróbuj ułożyć taki sam wzór ze swoich elementów. Jeśli masz ochotę, możecie układać wzory z 4 lub nawet 5 piłeczek. Powodzenia!


7 maja 2020
Dzień dobry wszystkim Jeżykom, wita Was ciocia Karolina i zapraszam do wspólnej zabawy, myślę że wiele się razem nauczymy. Pamiętajcie  że praca jest dobrowolna i rodzice w porozumieniu z Wami decydują o ilości i wyborze zadań, które  przygotowują nauczycielki. Oto propozycje:
Zadanie 1.
Odpowiedź na pytanie: ,,Jakie owoce można spotkać w polskim lesie?” (JAGODY)
- nauczymy się wypowiadać, rozpoznawać i pisać literę ,,j, J”. Jakie inne wyrazy rozpoczynają się na głoskę ,,j,,. Podziel na głoski i sylaby następujące wyrazy: jogurt, Janek, jarmark, jeż, jutro, jaskinia, jeżyna, jagoda, Julek, jajko. 
Zadanie 2.
Poćwiczmy rękę: narysuj wybrane 3 przedmioty na głoską ,,j”. Następnie wykonaj kartę pracy 10 z książki Plac Zabaw: Kropki, kreski i litery. Pracę podzielcie z rodzicami na etapy, tak by nie przemęczyć ręki.
Zadanie 3.
Ulep z plasteliny jaszczurkę – możesz zdecydować o jej wyglądzie, wielkości i kolorze.
Zadanie 4.
Spróbuj odnaleźć na ilustracji, otoczyć pętlą i pokolorować co najmniej siedem elementów, których nazwy rozpoczynają się na głoskę ,,j” (karta pracy 12 a książka 4 Plac Zabaw)
Zadanie 5.
Znajdź taki sam wzór –zabawa matematyczna (karta pracy 12b książka 4).
Odpowiedz na pytanie: ,,Jak nazywa się rzeka przepływająca przez Polskę? Podziel na sylaby i głoski wyraz WISŁA i wykonaj kartę pracy 13a i b książka 4).
Zadanie 6.
Zabawy z kodowaniem obrazków. (załączniki 1,2,3).
Zadanie 7.
Ćwiczenie słuchu fonematycznego. Czas na relaks: ułóż się wygodnie na dywanie lub łóżku. Wsłuchaj się w ciszę: jakie dźwięki dochodzą do twoich uszu te z domu i z ulicy?  (np. jadący motor, śpiewa ptak, kapie woda, ktoś za ścianą stuka , słychać delikatne dźwięki muzyki z czyjegoś radia itd.)
Zadanie 8.
Zabawa matematyczna utrwalająca pojęcia: nad, pod, za, przed, obok. Obejrzyj obrazki i powiedź jak ubrana jest dziewczynka, a jak chłopiec. Powiedz, gdzie względem chłopca znajduje się ciupaga? Gdzie względem dziewczynki znajduje się koło ratunkowe? (załącznik 4)
Zadanie 9.
Zabawa ruchowa :,,Rzuć kostką i zrób ćwiczenie”. Przygotuj kostkę do gry i zagraj razem z kimś z rodziny. Licz ile kostek wyrzuciłeś. Wykonuj ćwiczenie odpowiadające danej liczbie kropek.
(załącznik 5).



4 maja 2020

4 maja obchodzimy Dzień Strażaka. Czy wiecie czym zajmują się strażacy? To bardzo odważni i wyszkoleni ludzie, którzy gaszą pożary, pomagają ofiarom wypadków, walczą z powodzią, ratują zwierzęta, wynoszą ludzi z pożarów. Strażak to osoba pełniąca służbę w straży pożarnej. Strażacy są przeszkoleni i wyposażeni w specjalistyczny sprzęt do walki z ogniem. Obejrzyj prezentację, z której dowiesz się, jak pracuje strażak, jak wygląda jego strój, w jaki sposób zapobiegać pożarom. Przypomnijcie sobie dwa ważne numery alarmowe - 998 i 112. Czy pamiętacie adres swojego domu? Jest to bardzo ważne przy zgłaszaniu pożaru przez telefon. Zachęcam Was również do wykonania zadań, które znajdują się na końcu prezentacji – przejdźcie labirynt jak dzielni strażacy, zaznaczcie sprzęty, które potrzebne są, by ugasić pożar, spróbujcie wskazać literkę, na którą zaczyna się słowo przedstawione na rysunku (WĄŻ, GAŚNICA, OGIEŃ, SYGNAŁ, WÓZ, HYDRANT, MEGAFON, RĘKAWICE); rysujcie po śladzie i zaznaczcie na czerwono największy płomień, a na zielono – najmniejszy. Powodzenia :)

https://drive.google.com/file/d/1ot-IlvZx-Hou2BDQ2_zQKLu7NA9Dt6k8/view?fbclid=IwAR04Z2xq2vP7q6PmKv7DhZOuhxJGc0_3b9gZ5553w8ZvvmFsKGPPgCHywcQ

Propozycje ruchowych z wykorzystaniem butelek po wodzie mineralnej:

Stojąc w miejscu, dzieci przekładają butelkę z ręki do ręki (przed sobą, nad głową, za sobą).

Dzieci maszerują w różnych kierunkach, wysoko unoszą kolana, każde swoją butelkę trzyma oburącz ponad głową. Na sygnał zatrzymują się i przekładają butelkę z jednej ręki do drugiej pod kolanem.

Dzieci w siadzie skrzyżnym turlają butelkę do przodu, a następnie do tyłu.

Przedszkolaki podskakują po sali z  butelką trzymaną między kolanami.

W  leżeniu na brzuchu dzieci trzymają butelkę przed sobą, trzymając za jej końce. Unoszą butelkę do góry (odrywając tułów od podłoża) i opuszczają na ziemię.

Dzieci siadają z kolanami przyciągniętymi do brody, butelki kładą przed stopami. Toczą butelki do przodu i z powrotem (ćwiczenie wykonują bosymi stopami).

W tym tygodniu powtórzymy i utrwalimy wiadomości o naszej ojczyźnie. Zabawa ruchowa przy muzyce: https://www.youtube.com/watch?v=loOPogN3yLU

Piosenka „Jestem Polakiem” - spróbujcie nauczyć się refrenu na pamięć: https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

Znajdźcie w WYPRAWCE kartę nr 56, to monety i banknoty (1zł, 2zł, 5zł, 10zł). Wykorzystajcie je do zabawy np. w sklep lub poukładajcie je wg nominałów. Zastanówcie się - Czy wszystko można kupić za pieniądze? Do czego potrzebne są ludziom pieniądze? Czego nie można kupić?

Zagadki o Polsce:

https://www.youtube.com/watch?v=20_HspeIrEA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1emjT_nk6tLzw_lRiQmwXTC_RUEAB1zbm5P46_jrNJWQLASahrxXjtunU

Tutaj poćwiczysz spostrzegawczość – znajdź kontur Polski w odpowiednim kolorze i wielkości (duży lub mały): https://view.genial.ly/5ea444f5da73ac0d8beb8f82

Na koniec coś dla prawdziwych sportowców z mojej grupy - Sportowe „Koło Fortuny” - interaktywna zabawa ruchowa. Zakręć kołem i zobacz, jaką aktywność wylosowałeś :) Czy to skłony, pajacyki, brzuszki? Dasz radę! Brawo! https://view.genial.ly/5e81d0855384180d8dc648bb

Życzę Wam udanego tygodnia, dużo zdrówka i uśmiechu.

Ciocia Justyna
Pomoce i plansze pochodzą z platformy Ja Nauczycielka, Bliżej Przedszkola, Nasze Bąbelkowo.

Załączniki artykułu

Nasionka Karta Pracy (pobrań: 33)
Nasionka (pobrań: 34)
Rośliny (pobrań: 34)
Tematyka (pobrań: 41)
baranek (pobrań: 22)
koszyczek1 (pobrań: 30)
koszyczek2 (pobrań: 29)
kurczaczki (pobrań: 23)
20200406_124618 (pobrań: 28)
20200406_124821 (pobrań: 29)
20200406_124835 (pobrań: 33)
20200406_134433 (pobrań: 25)
20200413_171611-1 (pobrań: 25)
20200413_171647 (pobrań: 24)
20200413_171742 (pobrań: 36)
Dzień Ziemi - plansze (pobrań: 27)
segregacja (pobrań: 22)
sprzatamy-las (pobrań: 23)
F jak farby 1 (pobrań: 19)
F jak farby 2 (pobrań: 18)
F jak filiżanka (pobrań: 17)
Karty pracy- książka (pobrań: 20)
kolorowanki- książki (pobrań: 17)
Książka1 (pobrań: 28)
Książka2 (pobrań: 16)
Książka3 (pobrań: 19)
Literka-f-nauka-pisania (pobrań: 23)
Wiersz (pobrań: 16)
Zadanie 1 (pobrań: 28)
Zadanie 2 (pobrań: 24)
Zadanie 3 (pobrań: 22)
Zadanie 4 (pobrań: 19)
Matematyka 2 (pobrań: 28)
Matematyka (pobrań: 27)
załacznik 1 (pobrań: 26)
załacznik 2 (2) (pobrań: 25)
załacznik 2 (pobrań: 21)
załacznik1 (pobrań: 21)
Flaga (pobrań: 78)
Miasto (pobrań: 49)
Monety (pobrań: 17)
Polska (pobrań: 37)
Różnice (pobrań: 36)
Rycerz (pobrań: 21)
załacznik 1(30.04) (pobrań: 30)
7.05 2 (pobrań: 24)
7.05 (pobrań: 24)
zał.1(7.05) (pobrań: 43)
zał.2(7.05) (pobrań: 43)
zał.3(7.05) (pobrań: 43)
(14.05) (pobrań: 27)
20200621_111205 (pobrań: 8)